Marple: The Pale Horse in Produktion

Fragen zu Kino- und Fernsehfilmen
Antworten
Benutzeravatar
Japp
Mega-Schreiber
Mega-Schreiber
Beiträge: 833
Registriert: 20.12.2005, 01:00

Marple: The Pale Horse in Produktion

Beitrag von Japp »

This Morning host Holly Willoughby has landed a cameo role in a new Miss Marple drama.

The TV presenter revealed the news on today's show, admitting that she was given the part as a birthday present by the ITV production team.

Willoughby will play 17th century witch Goody Carne in the murder mystery show, which stars Julia McKenzie in the lead role. The episode, titled 'The Pale Horse', will also include Nicholas Parsons, popstar and ex-Neighbours actress Holly Valance, Young Ones actor Nigel Planer and Sarah Alexander.

"It's been a lifelong ambition for me to appear in one of the Marple films as I've been a fan for years," said the 29-year-old.

"I had an amazing time and felt very welcomed by everyone on set, especially Julia McKenzie, who kindly lent me her handwarmers on our cold night shoot. I'm so grateful to everyone who made this possible for me."
Benutzeravatar
mark
Dauer-Schreiber
Dauer-Schreiber
Beiträge: 1766
Registriert: 14.10.2007, 13:03
Kontaktdaten:

Re: Marple: The Pale Horse in Produktion

Beitrag von mark »

Dank Dir wie immer Japp! :wink:
Sind ja gute Nachrichten. Die bisherigen Verfilmungen von "The Pale Horse" gefielen mir nicht so sehr.
"Mit diesem Tee könnte man Schiffsplanken streichen!"
Benutzeravatar
Japp
Mega-Schreiber
Mega-Schreiber
Beiträge: 833
Registriert: 20.12.2005, 01:00

Re: Marple: The Pale Horse in Produktion

Beitrag von Japp »

hier noch den pressebericht:

Julia McKenzie back as Marple in The Pale Horse
Published: Monday, 22 February 2010, 11:23AM



A sinister situation leads Marple to The Pale Horse


The award-winning Julia McKenzie returns as Britain’s favourite spinster sleuth, Miss Marple, in a brand-new film, The Pale Horse, dramatised from the novel written by Agatha Christie.

Adapted by Russell Lewis (Spooks, Lewis, Murphy’s Law), the cast includes; Neil Pearson (All the Small Things, Clapham Junction), Pauline Collins (What we did on our Holiday, Upstairs Downstairs, Shirley Valentine), Sarah Alexander (Stardust, Green Wing, Coupling), Holly Valance (Prison Break, Entourage, Taken), Nicholas Parsons OBE (Sale of the Century), JJ Feild (Northanger Abbey, The Secret Life of Mrs Beeton), Lynda Baron (Rome, Colour Me Kubrick, Open All Hours), Nigel Planer (The Colour of Magic, The Young Ones), Bill Paterson (The Forgotten Fallen, Law & Order UK), Jason Merrells (Waterloo Road, Cutting It), Susan Lynch (Elizabeth: The Golden Age, Nora), Elizabeth Rider (George Gently, The Street), Jonathan Cake (Fallen, The Swap), Amy Manson (Desperate Romantics, Being Human), Tom Ward (Silent Witness), Jenny Galloway (Charles II; The Power and the Passion), with a cameo appearance by Holly Willoughby (This Morning, Dancing on Ice).

Miss Marple’s old friend Father Gorman (Parsons) is brutally murdered after visiting the dying Mrs Davis (Rider). When Miss Marple receives a mysterious list of names through the post, sent by Gorman moments before his death, she heads to London to investigate. Detective Inspector Lejeune (Neil Pearson) and Police Surgeon Edward Kerrigan (Merrells) puzzle over the killing. But when Lejeune dismisses Marple’s list she is determined to find justice for her friend.

Marple visits Mrs Davis's lodgings where she finds an identical list of names on paper headed ‘The Pale Horse Inn’. The landlady Mrs Coppins (Baron) tries to help and lodger Paul Osborne (Feild) provides a useful description of a man he saw on the night of Gorman's death. But Marple comes to another dead end when a person named on Gorman's list turns out to be recently deceased.

Marple visits the Pale Horse and is greeted by watchful proprietrix, Thryza Grey (Collins), her strange assistant Sybil Stamfordis (Lynch) and cleaner Bella Ellis (Galloway). She meets guests Captain Cottam (Ward) and his wife Kanga (Valance), and their nemesis, local eccentric Roger Venables (Planer). That night Marple attends a ritual 'Burning' which remembers the famous witch Goody Carne (Willoughby). She meets the Cottams’ housekeeper Lydia Harsnet (Alexander), folklore historian Mark Easterbrook (Cake) and attractive Londoner Ginger Corrigan (Mason). Over tea the next day Thyrza and Sybil claim to inflict death by black magic, but they are cut short by a blood chilling scream from one of the guest rooms.

Marple's fears that the Pale Horse is at the heart of something very dark are realised when Captain Cottam is found dead in his bedroom. But are the murders really being committed by magic or is there something even more sinister at work? Sensing the murderer is close at hand, Marple goes to dangerous lengths to test her theory, by visiting the slippery Mister Bradley. Will an ailing hound, a pot of face cream and an exotic love potion help Marple to bring the murderer to justice?

The Pale Horse is directed by Andy Hay (Waking The Dead, Hotel Babylon), series producer is Karen Thrussell and the co-producers are Matthew Hamilton and Jennie Scanlon.

The Marple stories are co-produced by ITV Studios and Agatha Christie Ltd, a Chorion company, and US network WGBH. Mammoth Screen’s Michele Buck and Damien Timmer executive produce Marple on behalf of ITV Studios. Rebecca Eaton is Executive Producer for WGBH.

Note to editors: Why Didn’t They Ask Evans?, The Mirror Crack’d From Side to Side, The Secrets of Chimneys and The Blue Geranium have already been filmed. For up to date scheduling information please refer to the ITV press centre website: www.itv.com/presscentre
Benutzeravatar
Wilfried
Mega-Schreiber
Mega-Schreiber
Beiträge: 550
Registriert: 06.01.2007, 11:07

Re: Marple: The Pale Horse in Produktion

Beitrag von Wilfried »

Das sind ja exzellente Neuigkeiten! Auf "The Pale Horse" freue ich mich ganz besonders, denn die Episode zählt mit zu meinen Lieblingsbüchern - der wohl fieseste der vielen Giftmorde von Christie :D
"But yes, my friend, it is of a most pleasing symmetry, do you not find it so?"
Benutzeravatar
Sephiroth90
Mega-Schreiber
Mega-Schreiber
Beiträge: 552
Registriert: 14.03.2007, 14:58
Wohnort: Bremen
Kontaktdaten:

Re: Marple: The Pale Horse in Produktion

Beitrag von Sephiroth90 »

mark hat geschrieben:Die bisherigen Verfilmungen von "The Pale Horse" gefielen mir nicht so sehr
Gab es den mehrere Verflimungen? :shock: Ich kenn nur die eine, die hat mir aber recht gut gefallen...
Don´t forget that walls have ears!
CARELESS TALK COSTS LIVES
Benutzeravatar
mark
Dauer-Schreiber
Dauer-Schreiber
Beiträge: 1766
Registriert: 14.10.2007, 13:03
Kontaktdaten:

Re: Marple: The Pale Horse in Produktion

Beitrag von mark »

So aus dem Stehgreif würde ich sagen zwei Verfilmungen, muß mal nachschauen. Je mehr ich über diese Dame weiß, je mehr bringe ich es durcheinander :wink:
The Secret of Chimneys ist schon fertig sowie Blue Geranium? Toll! Könnte ich schon gleich sehen. :wink:
Eines fiel mir auf und ist s e h r ärgerlich: Schon wieder ist Mrs. Oliver nicht bei The Pale Horse dabei! Die gehört wohl bei ITV nur noch zu Poirot. Hätte doch auch die Freundin von Marple und ihm sein können, um wenigstens etwas an den Büchern zu bleiben, oder? :(
"Mit diesem Tee könnte man Schiffsplanken streichen!"
Benutzeravatar
Agarallo
Dauer-Schreiber
Dauer-Schreiber
Beiträge: 1393
Registriert: 28.12.2006, 01:00
Wohnort: Thüringen

Re: Marple: The Pale Horse in Produktion

Beitrag von Agarallo »

Sephiroth90 hat geschrieben:
mark hat geschrieben:Die bisherigen Verfilmungen von "The Pale Horse" gefielen mir nicht so sehr
Gab es den mehrere Verflimungen? :shock: Ich kenn nur die eine, die hat mir aber recht gut gefallen...
Ich schließe mich deinem Schock-Zustand an :shock:

Mark bringt die Filmnamen manchmal ducheinander. Drücken wir also ein Auge zu; und sei es auch nur ein Hühnerauge :wink:
mark hat geschrieben: Eines fiel mir auf und ist s e h r ärgerlich: Schon wieder ist Mrs. Oliver nicht bei The Pale Horse dabei! Die gehört wohl bei ITV nur noch zu Poirot. Hätte doch auch die Freundin von Marple und ihm sein können, um wenigstens etwas an den Büchern zu bleiben, oder? :(
Warum sollte man sich denn plötzlich an die Romanvorlagen halten? Für mich schon teilwiese hanebüchend, für was die "Marke" Miss Marple alles herhalten muss. Aber immerhin dienen noch Agatha Christie-Romane als Vorlage für neue Miss Marple-Filme. :wink:
"Keiner entgeht seinem Waterloo!"
Benutzeravatar
mark
Dauer-Schreiber
Dauer-Schreiber
Beiträge: 1766
Registriert: 14.10.2007, 13:03
Kontaktdaten:

Re: Marple: The Pale Horse in Produktion

Beitrag von mark »

Agarallo hat geschrieben:
Sephiroth90 hat geschrieben:
mark hat geschrieben:Die bisherigen Verfilmungen von "The Pale Horse" gefielen mir nicht so sehr
Gab es den mehrere Verflimungen? :shock: Ich kenn nur die eine, die hat mir aber recht gut gefallen...
Ich schließe mich deinem Schock-Zustand an :shock:

Mark bringt die Filmnamen manchmal ducheinander. Drücken wir also ein Auge zu; und sei es auch nur ein Hühnerauge :wink:
mark hat geschrieben: Eines fiel mir auf und ist s e h r ärgerlich: Schon wieder ist Mrs. Oliver nicht bei The Pale Horse dabei! Die gehört wohl bei ITV nur noch zu Poirot. Hätte doch auch die Freundin von Marple und ihm sein können, um wenigstens etwas an den Büchern zu bleiben, oder? :(
Warum sollte man sich denn plötzlich an die Romanvorlagen halten? Für mich schon teilwiese hanebüchend, für was die "Marke" Miss Marple alles herhalten muss. Aber immerhin dienen noch Agatha Christie-Romane als Vorlage für neue Miss Marple-Filme. :wink:

viewtopic.php?f=7&t=1414
Was sagt Ihr nun????!!! -- Cheval pâle = Das fahle Pferd :P
"Mit diesem Tee könnte man Schiffsplanken streichen!"
Benutzeravatar
Agarallo
Dauer-Schreiber
Dauer-Schreiber
Beiträge: 1393
Registriert: 28.12.2006, 01:00
Wohnort: Thüringen

Re: Marple: The Pale Horse in Produktion

Beitrag von Agarallo »

Sehr dünnes Eis, auf welches du dich begibst :wink:

Zumindest Ende 2009 konnte mir keiner der franz. A.C.-Fans mitteilen, ob es diesen Film überhaupt gibt.

Im Internet findet man sehr widersprüchliches :shock:

Geplant war eine DVD-Veröffentlichung 2009 in Frankreich.

Alles etwas eigenartig, wenn man bedenkt, dass die Produktion schon 2007 als abgeschlossen galt.

Vielleicht hat ja Mark eines der ersten Exemplare erwerben können? :wink:
"Keiner entgeht seinem Waterloo!"
Benutzeravatar
mark
Dauer-Schreiber
Dauer-Schreiber
Beiträge: 1766
Registriert: 14.10.2007, 13:03
Kontaktdaten:

Re: Marple: The Pale Horse in Produktion

Beitrag von mark »

BBC Radio hat übrigens im Januar 2010 eine schöne vierteilige Hörspielfassung von "The Pale Horse" übertragen. Höre sie gerade, schön altmodisch gemacht.
"Mit diesem Tee könnte man Schiffsplanken streichen!"
Antworten