Marple: Murder is Easy (2008)

Fragen zu Kino- und Fernsehfilmen
Antworten
Benutzeravatar
Japp
Mega-Schreiber
Mega-Schreiber
Beiträge: 833
Registriert: 20.12.2005, 01:00

Marple: Murder is Easy (2008)

Beitrag von Japp »

Ein Foto aus der neuesten Marple Verfilmung, Murder is Easy (das Buch ist keine Miss Marple Story!) (dt. Titel: Das Sterben in Wychwood)

Bild

McKenzie was pictured on set wearing Miss Marple's trademark tweeds during filming of ITV1's Murder Is Easy in Blewbury, Oxfordshire.

Murder Is Easy sees Miss Marple investigate a series of murders in the hitherto peaceful village of Wychwood-under-Ashe, aided by handsome former policeman Luke Fitzwilliam (Benedict Cumberbatch).

The two-hour film, to be broadcast later this year, also co-stars Sylvia Syms and Jemma Redgrave.

McKenzie, 67, is perhaps best known to television viewers for the 1980s sitcom Fresh Fields and is an acclaimed stage actress, winning an Olivier award for her performance as Mrs Lovett in the National Theatre production of Sweeney Todd.

She has said of her latest role: "I'm very excited but also slightly daunted by the enormous responsibility that comes with taking on such an iconic role. Just about everybody in the world knows about Miss Marple and has an opinion of what she should be like. So I'm under no illusions about the size of the task ahead. And I suppose I'll have to remind myself how to knit."

Mathew Prichard, grandson of Agatha Christie and chairman of the company which owns the rights to her work, said: "I can imagine Julia McKenzie playing Miss Marple with exactly the right balance of sympathy and intelligence, and I confidently predict that she will become a Miss Marple to rank with the very best."

__________

Miss Marple: MURDER IS EASY…

JULIA McKENZIE is once again joined by a stellar cast for MURDER IS EASY, the second two hour film in the new series of Agatha Christie’s Marple for ITV1.

The cast includes BENEDICT CUMBERBATCH (Atonement, Stuart: A Life Backwards), SHIRLEY HENDERSON (Harry Potter, Dirty Filthy Love), ANNA CHANCELLOR (Spooks, Tipping The Velvet), HUGO SPEER (Bleak House, The Full Monty), JEMMA REDGRAVE (Cold Blood, Mansfield Park), STEVE PEMBERTON (Benidorm, The League of Gentlemen), JAMES LANCE (Moving Wallpaper, Teachers), MARGO STILLEY (9 Songs, How To Lose Friends and Alienate People), SYLVIA SYMS (The Queen), DAVID HAIG (My Boy Jack, Dickens’ Secret Lover), RUSSELL TOVEY (Gavin & Stacey, The History Boys), TIM BROOKE TAYLOR (I’m Sorry, I’ll Read That Again, The Goodies), LYNDSEY MARSHAL (Rome) and CAMILLA ARFWEDSON (Sex, The City & Me).

During a chance encounter on a train, the elderly Miss Pinkerton (Syms) confides in Miss Marple that she is about to report a murderer who has already struck several times in the peaceful village of Wychwood-under-Ashe. When Miss Marple reads that Miss Pinkerton died in a tragic accident before making her report, she determines that it is now up to her to find out who the killer is.

Charming her way into village life, Miss Marple is befriended by Luke Fitzwilliam (Cumberbatch), a handsome former policeman who is increasingly drawn to the mysterious and beautiful young American Bridget Conway (Stilley). But when the sudden deaths of the belligerent local GP, Dr Humbleby (Brooke Taylor) and the maid of Honoria Waynflete (Henderson) leaves Reverend Wake (Pemberton) busy with funeral services, Luke finds himself becoming Miss Marple’s confidante and ally in the search for the truth.

It’s not long before the bereaved Jessie Humbleby (Redgrave) loses her grip on reality. Meanwhile, a local General Election gathers pace as its two opponents pit their wits against one another. The nervous Constable Reed (Tovey) steps in, turning to Miss Marple for guidance in the murky waters of his first murder case. At last, Miss Marple prepares to reveal a secret so shocking the village will never be the same again…
Benutzeravatar
Hastings
Power-Schreiber
Power-Schreiber
Beiträge: 233
Registriert: 25.05.2008, 20:07

Re: Marple: Murder is Easy (2008)

Beitrag von Hastings »

Wieder eine Neuinterpretation, die ICH nicht sehen will, aber das deutsche Fernsehen wird mich in seiner "Fürsorge" sowieso nicht in Versuchung führen.
Benutzeravatar
mark
Dauer-Schreiber
Dauer-Schreiber
Beiträge: 1766
Registriert: 14.10.2007, 13:03
Kontaktdaten:

Re: Marple: Murder is Easy (2008)

Beitrag von mark »

Dieses Bild läßt auf die neue Mrs Marple freuen, die Vorgängerin war grauenvoll.
Murder ist easy ist wenigstens ein Roman, den man sehr leicht und auch gut auf Marple ummünzen kann. Sie muß einfach entweder die Rolle der Alten imZug zu Beginn des Romans übernehmen oder es so ähnlich wie bei 4.50 from Paddington machen, wo Mrs McGillicuddy ihr von ihren Vermutungen berichtet und dann in London umkommt. Sie könnte ja sogar den umgekehrten Zug nach Paddington dann genommen haben :D :D :D :D :D
"Mit diesem Tee könnte man Schiffsplanken streichen!"
Benutzeravatar
Japp
Mega-Schreiber
Mega-Schreiber
Beiträge: 833
Registriert: 20.12.2005, 01:00

Re: Marple: Murder is Easy (2008)

Beitrag von Japp »

habe mal den wikieintrag für die Marple Serie gemacht - wer ergänzen will nur zu: http://de.wikipedia.org/wiki/Agatha_Christie’s_Marple
Benutzeravatar
Agarallo
Dauer-Schreiber
Dauer-Schreiber
Beiträge: 1393
Registriert: 28.12.2006, 01:00
Wohnort: Thüringen

Re: Marple: Murder is Easy (2008)

Beitrag von Agarallo »

mark hat geschrieben:Dieses Bild läßt auf die neue Mrs Marple freuen, die Vorgängerin war grauenvoll.
Murder ist easy ist wenigstens ein Roman, den man sehr leicht und auch gut auf Marple ummünzen kann. Sie muß einfach entweder die Rolle der Alten imZug zu Beginn des Romans übernehmen oder es so ähnlich wie bei 4.50 from Paddington machen, wo Mrs McGillicuddy ihr von ihren Vermutungen berichtet und dann in London umkommt. Sie könnte ja sogar den umgekehrten Zug nach Paddington dann genommen haben :D :D :D :D :D
Genau das war mein Problem beim ersten Anschauen von "Murder is Easy" (Mörderische Leidenschaft) aus dem Jahre 1982.
Da sitzt Helen Hayes (damals die amerikanische Miss Marple), in einem Zug und plaudert mit einem Reisenden.
Habe mich auf eine Miss Marple-Geschichte eingerichtet (kannte zur damaligen Zeit das Buch noch nicht) und dann wird die alte Frau überfahren.
War total geschockt...
"Keiner entgeht seinem Waterloo!"
Benutzeravatar
Sephiroth90
Mega-Schreiber
Mega-Schreiber
Beiträge: 552
Registriert: 14.03.2007, 14:58
Wohnort: Bremen
Kontaktdaten:

Re: Marple: Murder is Easy (2008)

Beitrag von Sephiroth90 »

mark hat geschrieben:Dieses Bild läßt auf die neue Mrs Marple freuen, die Vorgängerin war grauenvoll.
Hmm so grauenvoll fand ich McEwan gar nicht. Sie hat die Rolle nur "etwas" ^^ flasch interpretiert. Aber ich finde sie sieht bei weitem freundlich aus als die neue Miss Marple. Ich finde die sieht viiieeeel weniger aus als MM. Auf einem Bild hat die auch ´n ziemlich kalten blick... Also ich würd mich bei ihr nicht wohl fühlen...
Mal abwarten wie sie MM spielt.
Don´t forget that walls have ears!
CARELESS TALK COSTS LIVES
Benutzeravatar
mark
Dauer-Schreiber
Dauer-Schreiber
Beiträge: 1766
Registriert: 14.10.2007, 13:03
Kontaktdaten:

Re: Marple: Murder is Easy (2008)

Beitrag von mark »

Du sollst Respekt und Achtung vor ihr haben, mußt sie nicht unbedingt mögen :D :wink:
Die neue wirkt so schön gemütlich und englisch. Riecht schon nach Teestunde...wenn ich die sehe, freue ich mich wieder meine Heimat im Herbst zu sehen. Versteht wahrscheinlich nur ein Engländer. :D :lol: :D :D :D
"Mit diesem Tee könnte man Schiffsplanken streichen!"
Antworten